7. Mina djur.

Har bara 1 djur!
Om man inte räknar med spindlarna jag får syn på ibland.
Men jag har en katt som heter Spike Fröberg ;)
Haha nää men han är en Cornish rex. Det är alltså en ras.
Den sortens ras är till för de som är allergiska och min mamma har astma och tål inte pälsdjur.
Egentligen hade inte vi råd med en sån dyr katt ( Kostar från 7-10 tusen ) men mamma såg en annons på blocket om att en kvinna behövde fodervärd åt en cornish rex. Att man är fodervärd betyder att man tar hand om en katt medans den ska para sig med några honor. Så mamma skickade in ett mejl och så valde de oss.
Spike parade sig ett par gånger och han fick jättesöta kattungar.
Och sedan fick vi honom för 1 kr!!
Han är världens underbaraste katt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0